20.10.2013

BULIONOWA PASTA WARZYWNA

Gdzieś na innym blogu kulinarnym wyczytałam, że kostki rosołowe są beee i lepiej zrobić taką przyprawę samemu.
Podkradłam przepis, wyrzuciłam sklepowe kostki rosołowe, wyruszyłam na polowanie po świeże warzywa, wciągnęłam jako pomocną dłoń mojego męża i tadammmmm ... oto jest ...
BULIONOWA PASTA WARZYWNA, która tak pachnie i tak smakuje .....ech, że też wcześniej nie wpadłam na ten przepis :-)

SKŁADNIKI:

1/2 kg marchwi
200g selera korzeń
100 g pora (biała część)
200g pomidora bez skóry ( średniej wielkości pomidor )
4 liście laurowe
20 ziaren ziela angielskiego
20 ziaren czarnego pieprzu
3 g suszonych grzybków
200 g soli morskiej ( może być gruboziarnista )
kilka gałązek świeżego lubczyku
1pęczek natki pietruszki
1/2 pęczka koperku
20g oleju
1/4 szklanki wody

PRZYGOTOWANIE:

liście laurowe, ziele angielskie, pieprz oraz grzyby zmiksować ( ja robiłam to blenderem )
ziołą drobno posiekać a warzywa obrać i pokroić



pokrojone i obrane wcześniej warzywa wraz z czosnkiem pokroić i zmiksować w blenderze


wszystkie składniki wrzucamy do garnka, dodajemy olej oraz wodę i dusimy chwilę pod przykryciem;


dusimy pastę na małym ogniu bez przykrycia aby mogła odparować, co jakiś czas mieszając żeby się nie przypaliła;


na koniec wszystko blendujemy i gorące wkładamy do małych słoiczków.


Pastę bulionową dodajemy do zup i sosów wg upodobań

SMACZNEGO :-)



2 komentarze:

  1. Baaaasia - jestem z Tobą...dajesz!!!!! :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga ! WIELKIE dzięęęki :-) Oj będzie się tu działo ! Jutro będzie coś pysznego ! Sama nie mogę się doczekać :-)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.